به گزارش میراث آریا، این وبینار با محوریت رعایت حقوق مرتبط با مصرفکنندگان و در چارچوب مصوبات کنوانسیون اخلاق در گردشگری که نسخه اصلی آن به زبان انگلیسی در سال 2017 و در جریان مجمع عمومی چنگدو در چین به تصویب رسیده است، برگزار شد.
شرکتکنندگان سمینار و ارائهکنندگان مطالب، اغلب از کارشناسان حقوقی واحد مربوطه در سازمان جهانی گردشگری و اساتید دانشگاههای آسیایی بودند.
این کارشناسان بر تأمین خواستههای معقول گردشگران از سوی مقاصد گردشگری و رعایت تمامی اصول بهداشتی و سلامت در تمام تجربه سفر به منظور بازسازی اطمینان مصرفکنندگان و شروع دوبارهای مطمئن، تأکید و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه کردند.
از طرف جمهوری اسلامی ایران مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و کارشناس دفتر ارزیابی و نظارت بر مراکز خدمات گردشگری در این نشست شرکت کردند.
همچنین برگزار کنندگان با طرح پرسشهایی در قالب نظرسنجی از شرکتکنندگان سعی در ارائه راهکاری فراگیر و جامع به عنوان چارچوب مورد استفاده توسط تمام کشورهای عضو در بازتعریف حقوق مصرفکنندگان و ارائهکنندگان خدمات داشتند.
در جمعبندی پایانی این وبینار نتیجهگیری شد که برای رعایت حقوق مشتریان و مصرفکنندگان لازم است تا دستگاههای دولتی متولی گردشگری نظارت کاملی بر مفاد قراردادهای مشتری با عرضهکنندگان خدمات گردشگری داشته باشند و در زمینه حقوق آنها به طور کامل به مشتریان اطلاعرسانی کنند.
انتهای پیام/